Μάκινα διαλογής σταφίδας

Ένα εργαλείο που αντηχεί ακόμα και σήμερα στις αγροτικές περιοχές, στους αμπελώνες και στα λινά της σταφίδας. Η διαλογή της μαύρης σταφίδας από τη μάκινα έδινε το τελικό προϊόν έτοιμο προς συσκευασία και εξαγωγή, έτοιμο για τα Πριμαρόλια.

Η χειροκίνητη μάκινα, αγροτικό εργαλείο αλλά και μηχανή παραγωγής πλούτου και πολιτισμού.

 

«Προσοχή εις την Ποιότηταν»

Η εικαστική-ηχητική εγκατάσταση μικτής τεχνικής με τίτλο «Προσοχή εις την Ποιότηταν» πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Οινοξένεια 2018 – Μάκινα Πολιτισμού«.

// Concept //
Μέσα απο 3 ειδικά σχεδιασμένα ηχοτοπία, ψηφιακά επεξεργασμένες φωτογραφίες εποχής, αντικείμενα και μια μάκινα διαλογής σταφίδας – το έργο χρησιμοποιεί την μάκινα ως εννοιολογική αφετηρία, ως αισθητηριακή μηχανή γεύσης και πολιτισμού, ως μήτρα δημιουργίας, ώσμωσης και ήχου, ως αφετηρία εντάσεων και δικτύων της μαύρης κορινθιακης σταφίδας της Βοστίτσας που διαπερνούν την προσωπική και συλλογική μνήμη.

// Extended Concept //
Το έργο αποτέλεσε μια site-specific εικαστική παρέμβαση στις παλιές σταφιδαποθήκες στο λιμάνι του Αιγίου και συγκεκριμένα στην σταφιδαποθήκη Τσίτσα (πρώην Πετρόπουλου). Οι αποθήκες και η παραλιακή ζώνη του Αιγίου υπήρξαν μεγάλης σημασίας χώροι κατά την διάρκεια του 19ου αιώνα, με την φημισμένη σταφίδα Αιγιάλειας (Vostizza) να ξεκινάει το ταξίδι της για τα μεγάλα λιμάνια του εξωτερικού. Η παραγωγική περίοδος εξαγωγής της μαύρης κορινθιακής σταφίδας με το όνομα Πριμαρόλια αποτέλεσε έναν ετήσιο εορταστικό θεσμό για την Αχαΐα (Αιγιάλεια, Πάτρα). Στην κρίση του 1893 το σταφιδικό ζήτημα υπήρξε ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας της χρεωκοπίας του Ελληνικού κράτους επί Χαρίλαου Τρικούπη, με το γνωστό «..Δυστυχώς Επτωχεύσαμεν».

// Credits //
Σύλληψη-Δημιουργία: Βασίλης Ψαρράς
Περιγραφή: Εικαστική-ηχητική εγκατάσταση μικτής τεχνικής
Διαστάσεις: Μεταβλητές
Έτος: 2018
Έκθεση: Παρουσιάστηκε στο κοινό στις 19 – 21 Αυγούστου 2018 (Αίγιο, Ελλάδα)